Un estudo sinala que as empresas utilizan as patentes como ferramenta defensiva

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Un novo estudo asegura que as patentes non teñen un impacto favorable sobre a innovación tecnolóxica “e tenden a danar o benestar económico”. O veredicto do xurado do caso “Apple contra Samsung” pode alterar a industria máis innovadora dos últimos anos.
 
O presidente executivo de Apple, Tim Cook, escribiu aos máis de 60.000 empregados da compañía un correo nada máis saberse que un xurado estadounidense resolvera que Samsung estivo copiando detalles dos seus produtos, en especial o iPhone. Aínda que o xuíz aínda debe decidir se acepta  (pode mesmo elevalos) os 800 millóns de euros que lle impuxeron á compañía surcoreana en concepto de indemnización e se prohibe a venda dalgúns dos seus móbiles en Estados Unidos como quere Apple, Cook asegurou o pasado venres: “Hoxe foi un gran día para Apple e para os innovadores de todo o mundoE. Pero, realmente foi un gran día para os que innovan? Foino mesmo para Apple? Algúns científicos e expertos din que non.
 
Supoñendo que no veredicto non se coou certo nacionalismo (24 horas antes outro tribunal sentenciou que Samsung non copiara o deseño do iPhone, iso si; o xuíz era coreano) e que os seus argumentos estean ben fundamentados; supoñendo que, como declaraba a portavoz de Apple, Katie Cotton, “a montaña de probas presentadas durante o xuízo mostraron que a maquinaria de copiado de Samsung foi mesmo máis lonxe do que pensabamos”; supoñendo tamén que Android, o sistema operativo de Google que alimenta os móbiles de Samsung, é unha descarada copia do sistema do iPhone como dixo en vida Steve Jobs. Que xerou tanta copia?
 
Samsung converteuse no principal fabricante de teléfonos avanzados (smartphones) do mundo desde que decidiu apostar por Android como sistema operativo dos seus terminais. A saga de móbiles Galaxy foi a máis exitosa da súa historia, superando os 100 millóns de terminais vendidos. Pola súa banda, Android, presente xa en máis dun centenar de smartphones, pasou xa ao iOS de Apple: por cada terminal iOS véndense tres Android. Mesmo aínda que hai menos aplicacións que para os dispositivos Apple, en xuño había en Google Play, a tenda de aplicacións de Google, 600.000 delas, descargadas un total de 20.000 millóns de veces. Imposible saber cuantos programadores que tamén son “innovadores” como dicía Cook, están detras delas.
 
En 2012, o número de móbiles avanzados superou por primeira vez a cifra dos 1000 millóns. En países como Estados Unidos xa se venden máis smartphones que teléfonos convencionais. As operadoras telefónicas, que viran como os seus ingresos se estancaban coa madurez do mercado dos convencionais, volveron despegar nos últimos anos grazas aos ingresos extra que lles renden os plans de datos que necesitan os avanzados, e iso a pesar da crise económica.
 
Todas esas boas cifras débense en boa medida ao iPhone e aos que, supostamente, o copiaron. Aínda que había smartphones antes do iPhone, foi a súa aparición en 2007 a que abriu un novo camiño a usuarios, fabricantes e operadoras que, entre todos crearon un novo mercado que move miles e miles de millóns. Os 800 millóns de euros impostos a Samsung, por exemplo, conségueos a compañía surcoreana en 2,4 días de vendas.
 
“Hai moitos máis actores do mundo Android que poderían verse implicados nun litixio no futuro, aumentará o custo para cada un deles se han de ter en conta os danos na ecuación”, explicaba o profesor de dereito da Universidade de California Berkeley, Robert Merge, a The New York Times. Xa se empeza a falar dunha “taxa Apple” que non só afectará a Samsung senón a outros fabricantes. En resposta ao veredicto, un portavoz de Samsung asegurou: “Provocará que haxa menos opcións, menor innovación e posiblemente maiores prezos”.
 
Análise negativa
 
“As patentes non teñen un impacto favorable sobre a innovación tecnolóxica e tenden a danar o benestar económico”. Esa é a principal conclusión de catro economistas nun amplo estudo publicado na actual edición de Cato Papers on Public Policy. Nel, sosteñen que os réximes de patentes como o de Estados Unidos, onde se conceden case á lixeira pero se impoñen con man de ferro, só serven para encher os petos dalgúns ou como patentes defensivas, freando a innovación dos outros pero tamén a propia.
 
No seu traballo, pon como exemplo a Microsoft. Nada da vontade de tres novos programadores, foi unha gran empresa innovadora mentres tivo que pelexar para manterse por diante dos seus competidores. Pero detivo a súa innovación cando obtivo a súa poder monopolístico e diso hai xa uns anos. Que gran novidade achegou Microsoft desde Windows 95, hai dúas décadas? Nese xogo monopolístico é o que entrou Apple que, desde 2010 desatou unha guerra de patentes contra os principais fabricantes rivais e Google por infrinxir a súa propiedade intelectual e industrial. Ten expostas unha trintena de xuízos por todo o mundo.
 
Con todo, Apple non parece saír prexudicada de tanta copia. O pasado luns, a súa capitalización bolsista superou os 503.000 millóns de euros, a maior de calquera empresa cotizada. Apple dobra a Microsoft e vale tanto como Intel, HP, IBM e Google xuntas. En xullo anunciou os seus resultados financeiros do terceiro trimestre do seu ano fiscal 2012, pechado o 30 de xuño de 2012: a compañía logrou unhas vendas trimestrais de 28.000 millóns de euros e un beneficio neto trimestral de 7800 millóns de euros. Un xigantesco mercado que se desenvolveu case sen patentes.
 
Se os economistas liberais do estudo de Cato Paper on Public Policy teñen razón, Apple acomodarase na súa posición rentista e defensiva que lle dan as súas patentes, descoidando a súa innovación. En 10 anos pódelle pasar o que a Microsoft, que hoxe vale a metade do que valía en 1999. A resultante será menos innovación no sector que máis a achegou na última década.
 
(Fonte: Materia)