Realidade aumentada para arranxar o motor dun coche

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

"Non fai falta que a xente saiba de motores: co teléfono intelixente e este 'software' resólvese o problema en menos tempo e sen erros", din os seus creadores, do Instituto Valenciano de Robótica (IRTIC).
 
Ser mecánico leva o seu tempo. Sáese da aula co título de formación profesional baixo o brazo, pero non coa experiencia para enfrontarse a un motor BMW 10 de hai unha década e resolver un problema concreto de motor, ou saber onde está unha das catro buxías estragada e cambiala ou como conectar un conector de forma correcta, no menor tempo e sen erros.
 
Unha aplicación de Realidade Aumentada (RA) guía o mecánico en cada paso, a partir dunha imaxe sintética baseada na real. O pesado manual para montar un moble e ata o vídeo explicativo pasan á historia con esta aplicación realizada por seis investigadores do Departamento de Investigación do Instituto de Robótica e Tecnoloxía das Comunicacións (IRTIC), que se presentou na Feira Tecnolóxica Bonatel / Vodafone.
 
"Cando che dan un catálogo en Ikea podes ver a montaxe nun vídeo ou seguir as instrucións no texto e a imaxe no manual de papel. Neste caso, a aplicación en móbil é a que che dirixe cara á peza do motor que hai que reparar ou o accesorio a colocar", explica Pedro Morillo, profesor e responsable do proxecto con Marcos Fernández. "En cada paso, o mecánico sabe exactamente onde está e onde ten que ir", sinala Rubén Talón, outro dos novos investigadores do grupo. Unha chave mecánica desprázase na pantalla do iPad cara á carcasa do motor, indícache que a abras e recoñece a buxía, de entre as catro, a cambiar.
 
A aplicación, que aínda non ten nome comercial, é unha especie de power point, que en vez de tardar ata 400 horas en reproducir o motor enteiro dun vehículo, as tripas dunha maquinaria pesada da industria siderúrxica ou dun ascensor permite realizalo en só 3 ou 4 horas, segundo describe Pedro Morillo, profesor titular e responsable do proxecto con Marcos Fernández.
 
O editor desenvolveuse para teléfonos intelixentes, como iPhone e os que funcionan coa plataforma Android. E leva un identificador de papel que o usuario, neste caso o concesionario valenciano Bertolín de BMW engade a un vehículo concreto. Trátase dunha especie de chip de baixo custo que encripta os datos do propietario ou propietarios do coche, que mantemento se lle deu e o mecánico que o revisou.
 
Entre as vantaxes da aplicación está o que se pode usar directamente para formar técnicos. A Realidade Aumentada entra, así, por esta vía no ámbito da aprendizaxe. E a súa vantaxe é que o fai dende o móbil. NON só reduce custos de reparación (porque axiliza os tempos de traballo), senón que minimiza a marxe de erros. "Se tes que manipular unha buxía e o vehículo leva catro e te equivocas, pódeste cargar o sistema electromecánico", apunta Morillo.
 
A desvantaxe: na actualidade a RA é tremendamente cara e só para solucións moi concretas. "O obxectivo era facer unha aplicación xeralista e de baixo custo. E esta é unha ferramenta xeralista", subliñan os pais do proxecto.
 
O equipo de seis investigadores traballou dous anos nesta aplicación cofinanciada polo Ministerio de Ciencia e Innovación e o Ministerio de Educación, cun custo aproximado de 450.000 euros, entre tecnoloxía e a man de obra dos investigadores dedicados en exclusiva.
 
Saída comercial
 
A Universidade negocia agora con BMW (xunto con Volkswagen foron marcas precursoras no uso da RA) a súa comercialización. Tamén aspira a vender os seus servizos a outras firmas ou sectores industriais. Se agora se tarda entre 300 e 400 horas de traballo en crear un editor, desenvolver este para unha tarefa concreta custa en 4 ou 6 horas. Se o traballo do investigador se cobra a 120 euros a hora, o prezo final do servizo abarátase de forma considerable ata por debaixo dos 600 euros. "Algo impensable no mundo da Realidade Aumentada", puntualiza Morillo.
 
Mediante Bodetel, o principal distribuidor de Vodafone en España orientado á busca solucións de datos e de voz no mercado, o equipo de investigadores da Universidade de Valencia puido traballar con móbiles de alta gama. "Acaba de saír iPad, e eles serán os primeiros en usalo", certifica David Barea, do Departamento de Desenvolvemento de Bodetel. Barea recoñece que a RA está pouco xeralizada no mercado (polo elevado custo), pero afirma que é "o futuro", por exemplo, para dar clases avanzadas de mecánica. "Non fai falta que a xente saiba de motores: co aparato e este software desmóntase o motor e resolve o problema".
 
(Fonte: El País)