A realidade aumentada crece en aplicacións

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

O visitante, equipado cunhas aparatosas lentes, mete as mans no que parece ser un forno. Ao instante, os dedos comezan a arder cun inquietante realismo, ata o extremo de que un debe resistir o impulso de retiralas mentres a escena se enche de fume. Christian Sandor, da Universidade do Sur de Australia, rise mentres explica ao cronista os principios de Burnar: Feel the Heat, no que o único real é as mans do aterrorizado visitante.
 
A estraña escena ten lugar en Basilea, que ao longo de catro días se converteu a principios de novembro na capital mundial da Realidade Mixta e Aumentada grazas a ISMAR 2011. Esta reunión internacional celebra este ano o seu décimo aniversario cunha clara intención de comunicar mellor co público. A realidade aumentada (RA) é unha técnica que engade a unha imaxe auténtica, captada, por exemplo, cunha cámara de móbil, información virtual adicional en tempo real. Non substitúe a realidade física, engádelle información.
 
ISMAR reuniu en Suíza investigadores e científicos chegados de Asia, Europa e América, así como algunhas estrelas do sector, como Oliver Fuchs, Mark Bolas, Oliver Grau ou Adrian David Cheok. "O certo é que esta reunión é algo moi parecido á Meca da realidade aumentada", valorou Mario Ortega Pérez, investigador na Universidade Politécnica de Valencia. Outra curiosidade da edición 2011 é que se creou por vez primeira un lugar especial para os artistas e creadores vidos de horizontes menos tecnolóxicos, pero cos cales a familia da RA quere estreitar lazos.
 
"É parte desta nova vontade de visibilidade e integración", precisa Martin Widmer, director da Academia de Investigacións en Arte e Deseño de Basilea, entidade anfitriona deste simposio, ao explicar a iniciativa que levou á ISMAR a asociarse co Shift Festival de Basilea, cita das artes electrónicas, para presentar unha serie de obras creadas a partir de, e arredor de, a realidade aumentada. Unha primicia comisariada polo belga Boris Debackere, do V2, (Instituto para os Medios Inestables de Rotterdam, Holanda).
 
"De feito, está claro que a RA aínda non fixo o salto ao gran público", explicou Jordi Janer, investigador no Music Technology Group da Universitat Pompeu Fabra en Barcelona. "Un aspecto que vai motivar este salto é a creación de contido por parte dos usuarios e as comunidades virtuais".
 
O mellor traballo
 
Entre as máis de 40 demos presentadas, destacou de forma especial Burnar. O proxecto realizado polos australianos e a Universidade de Graz (Austria) alzouse co premio ao mellor traballo. Outra demo destacada foi Ara Indoor-Outdoor, que pretende axudar ás persoas con dificultades visuais a adquirir maior autonomía grazas a un sistema de navegación de alta precisión que utiliza claves de audio.
 
'Who 's affraid of bugs?' utiliza a RA para tratar as fobias aos insectos a través dun libro interactivo que explora os temores do paciente a través do xogo. A publicidade está igualmente presente cunha aplicación para descubrir as bondades do novo Volkswagen Golf Cabriolet. Pola súa banda, Augmented Video Conferencing traslada as virtudes da RA á charla por videoconferencia, permitindo aos participantes compartir contidos aumentando a nosa imaxe con informacións engadidas, documentos, páxinas web ou datos acerca do clima, hora e ámbito.
 
Artistas de tres continentes mostraron pezas que utilizan a RA ou están inspiradas por ela. Entre estes traballos destaca LifeClipper3, do suízo Jan Torpus. Na súa obra, Torpus explora os límites entre realidade e virtualidade nun paseo surrealista a beiras do Rin que nos leva a dubidar de moitas nocións que damos por sentadas.
 
De feito, é curioso constatar que a maioría de proxectos presentados xiran arredor da mirada. Algo que o catalán Jordi Janer intenta modificar. O investigador da Pompeu Fabra explica que está especializado nas tecnoloxías dixitais relacionadas co son e a música. "No ámbito da realidade aumentada, o noso obxectivo é estudar como engadir son (paisaxes sonoras) a novas aplicacións de forma semiautomática", comenta, "dado que, actualmente, a maioría de aplicacións de RA se limitan ao contido gráfico, deixando de lado a parte auditiva que tamén nos pode dar máis información do ámbito".
 
(Fonte: El País)