A próxima xeración de baterías de ión-litio ten selo español

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Fabricar baterías de ión-litio que resulten máis eficientes, baratas, resistentes e seguras que as convencionais. Con este obxectivo, investigadores da Universidade Carlos III de Madrid (UC3M) e do Consello Superior de Investigacións Científicas (CSIC) patentaron un método para fabricar novos eléctrodos cerámicos que se utilicen para a produción desta nova xeración de baterías.

Actualmente, as baterías de ión-litio son os principais sistemas de almacenamento electroquímico en dispositivos electrónicos e no ámbito do transporte. O investigador Alejandro Várez explicou que se trata de "novos eléctrodos cerámicos que se caracterizan por ser moito máis seguros e permitir traballar nun intervalo de temperatura máis amplo". Trátase dun método de fabricación de láminas cerámicas mediante moldeo por extrusión termoplástica. Unha técnica que, segundo resaltou, "permite fabricar eléctrodos de morfoloxía plana ou tubular que se poden aplicar" en calquera tipo de batería de ión-litio".

Así mesmo, os investigadores sinalaron que este sistema permite que o custo de fabricación sexa "relativamente baixo", facilitando así a súa adaptación ao proceso de fabricación actual e, en consecuencia, o seu salto á industrialización. E outra vantaxe das baterías que integran estes novos eléctrodos segundo informaron, é a súa eficiencia. As probas efectuadas mostran un aumento da capacidade específica de case o triplo con respecto aos eléctrodos comerciais do mesmo espesor. E como esta técnica permite fabricar eléctrodos dun alto espesor, auméntase ata dez veces a capacidade de almacenamento por área respecto á tecnoloxía actual.

Menor risco de degradación e inflamación

Outro dos investigadores involucrados no proxecto, Yves Sanchez, tamén incidiu en que, como estes electrodos cerámicos están feitos só de material activo,  redúcese o risco de degradación e inflamación a altas temperaturas xa que "estes electrodos sólidos non se poden queimar". Un factor, segundo dixo, "especialmente importante no caso dos vehículos eléctricos, porque se se produce un accidente e hai lume, as baterías convencionais pódense incendiar e resulta moi complicado apagalas".

De feito, segundo resaltou Sanchez, ante importantes picos de consumo eléctrico, as baterías de ión-litio comerciais tenden a sobrequentarse e, nalgúns casos, chegaron a estoupar. A clave para que isto se produza está en que adoitan utilizar uns disolventes orgánicos líquidos, que poden inflamarse, pero que neste novo método de fabricación non están presentes. Ademais, puntualizou o investigador, " se os comparas cos eléctrodos convencionais, os que obtemos con este proceso de fabricación son moi duros, non se poden cortar, o que contribúe a mellorar a solidez da batería".

(Fonte: Innovaspain)