O enxeño ten premio

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

Non hai eventos polo momento
O emprendedor non nace, faise. E para facer emprendedores, as propostas multiplicáronse durante os últimos anos. Xa non só se promove a iniciativa empresarial para sortear un mercado laboral case hermético, senón que algunhas empresas -por agora excepcións- motivan aos seus traballadores para que impulsen proxectos internos cos que ser máis competitivas. As fórmulas para escapar dos longos tentáculos da crise diversifícanse co obxectivo de estimular a aparición de ideas innovadoras e formas de negocio orixinais.

A canaria Jennifer Vela participa dende abril en Ámsterdam no programa Startupbootcamp, que busca a optimización de start-ups, empresas novas xeralmente asociadas ao desenvolvemento de tecnoloxías ou o deseño web. Vela e outros catro compañeiros crearon o videoxogo xeolocalizado Feudalsquare hai tres anos. A súa empresa, de relativo éxito, converteuse nunha das 10 seleccionadas entre as 400 que se presentaron ao concurso. "O programa está a ser moi intensivo: hai reunións con mentores cada semana, asembleas grupais ou talleres sobre diferentes aspectos da empresa como a facturación ou os aspectos legais. Ademais, facilítansenos contactos con potenciais clientes", asegura Vela, directora de márketing e internacionalización de Feudalsquare.

Despois de dous meses de traballo, da súa idea orixinal xurdiu unha nova empresa, Geosophic: "Fixéronnos ver que a tecnoloxía do videoxogo tiña tanto potencial, que poderiamos elaborar un produto baseado nela para que calquera desenvolvedor puidese aproveitala". A presentación oficial da súa acabada de nacer compañía a investidores e empresarios será o próximo 6 de xullo, día en que conclúe a súa aventura en Ámsterdam.

Aínda que tradicionalmente o emprendedor é aquel que abre unha nova empresa, xeralmente innovadora, o concepto estase a ampliar. Cada vez máis compañías optan por premiar o espírito creativo entre os seus traballadores mediante diferentes métodos. Un exemplo é o portal web de vendas Letsbonus. Recentemente celebrou un concurso interno para promover o emprendemento. Os empregados que participaron da idea, denominada Hackaton, ofreceron solucións para aumentar o tráfico e as vendas na súa páxina.

Un novo menú que facilita a busca e a selección de ofertas resultou ser a idea gañadora, premiada con 1000 euros. "Deste tipo de ideas, xorden accións de altísimo impacto, como a aplicación gústame de Facebook", afirma o director executivo e fundador de LetsBonus, Miguel Vicente. Á parte do concurso, a compañía non conta cun departamento específico de I+D, senón que o equipo é o encargado de facer propostas para que a evolución sexa constante. "Todo o baseamos nunha frase: Proba a ver", apunta Vicente.

A mesma filosofía é a que preside o traballo do portal web vente-privée.com. Aínda que esta empresa, que se dedica á liquidación de stock de grandes marcas por Internet, ten un departamento de I+D, os traballadores tamén contan. A compañía dispón dunha rede social interna onde os empregados expoñen os seus proxectos, que a dirección incorpora en función da súa viabilidade e o seu carácter innovador.

Ante a actual conxuntura económica, os departamentos de investigación están a sufrir importantes recortes. Así, o gasto empresarial en I+D reduciuse un 5,4% durante 2011, segundo un informe publicado polo Instituto Nacional de Estatística a finais do mes de maio. O enxeño agudízase e a busca de saídas non queda no mundo dixital, senón que tamén chega a empresas tradicionais como Nestlé, que busca a forma de axitar o espírito emprendedor do seu equipo.

A empresa alimentaria explorou un novo camiño coa posta en marcha hai dous anos do día do consumidor. Para buscar propostas realistas, achegou os seus empregados á sociedade. Unha parella de traballadores visita un fogar previamente elixido para comprobar en primeira persoa os seus costumes e os cambios que se poderían realizar nos produtos segundo os seus hábitos. "Saen á rúa para buscar novos produtos, que despois se testan e estúdanse nun proceso que dura polo menos dous anos", explica José Luis Martínez Garay, responsable de innovación en Nestlé.

Na primeira edición, o equipo acudiu a casas de persoas que utilizan poucos recursos para a alimentación -prefiren consumir marcas brancas- e hai unhas semanas foi a quenda das persoas maiores. Unha vez que achegan as conclusións obtidas, a empresa inicia o estudo dos produtos que poden resultar máis rendibles.

Non é a primeira iniciativa encamiñada á innovación interna de Nestlé. A firma pode presumir de ser pioneira neste aspecto, xa que abriu as portas á tormenta de ideas dos seus empregados hai quince anos co programa Innova. "Todos poden explicar as súas propostas, que foron máis de mil por ano dende 1997,", asegura Martínez Garay. A busca de focos que permitan iluminar o escuro túnel da crise é continua. O pensamento colectivo e o traballo en equipo permiten que a oferta se optimice ao máximo. A forza do grupo pasa a ser primordial e demostra que o número e a riqueza dos resultados non teñen límites.

Espírito emprendedor

Para que o famoso espírito emprendedor cale na mentalidade dos máis novos, a Fundación Junior Achievement, unha organización educativa estadounidense que chegou a España en 2004, creou programas como Innovation Camp. Un total de 78 rapaces de 14 países de Europa reúnense en Bruxelas para someterse a un esixente exercicio de imaxinación para que o seu proxecto se alce co primeiro premio do evento.

Sentados en torno a unha mesa e divididos en 15 equipos con compañeiros de diferentes países, os participantes deben crear unha idea punteira. Contan coa axuda de traballadores de diferentes países da UE das empresas General Electric, Intel e Eurochambres, cuxa función é enfocar a formulación inicial dos participantes. En tan só 24 horas, a iniciativa debe estar o suficientemente desenvolvida como para ser presentada ante un xurado que decidirá o gañador. A estimulación do seu carácter innovador, co inglés como vehículo de expresión, é o obxectivo. "Teñen que darse conta de que poden facer calquera cousa con calquera persoa e chegar a conclusións: iso é a innovación", explica Caroline Jenner, conselleira delegada da fundación en Europa.

Na edición deste ano, a organización pediu propostas que contribuísen a facer Europa máis competitiva. "Prémiase máis a creatividade e a innovación fronte á viabilidade porque o importante é que os rapaces adquiran destrezas e actitudes que lles sexan útiles no mercado laboral", apunta Javier Samarán, director da fundación en España. O proxecto gañador resultou ser un anel capaz de almacenar toda a información sobre un individuo e permitir ao consumidor prescindir de tarxetas. Pode non ser realizable no presente, pero prepara mentes de futuro.

(Fonte: El País)