Que debería asentarse antes, ¿o coche ou a estación de servizo? Varios socios dedicados á mobilidade baseada no hidróxeno propóñense abordar ambas as dúas frontes ao mesmo tempo.
Os vehículos eléctricos propulsados con pilas de combustible (VEPC) poderían ofrecer beneficios fundamentais no labor por descarbonizar o sector europeo do transporte. De feito, o combustible que consumen, hidróxeno, pode xerarse mediante múltiples fontes de enerxía renovables locais que aumentan a independencia das importacións enerxéticas. Os propios VEPC non producen gases de escape perniciosos cando están en marcha, o cal resulta positivo para o medio e a saúde humana. É máis, o auxe do sector do transporte baseado no hidróxeno potencia a economía e o emprego europeos.
Para aumentar a presenza nas estradas europeas desta tecnoloxía respectuosa co medio creouse en 2015 o proxecto H2ME seguido en menos dun ano polo proxecto H2ME 2. Ambos os dous proxectos contan con fondos europeos e supoñen o labor coordinado de despregamento do hidróxeno máis ambicioso en Europa. O obxectivo dos proxectos é progresar en materia de mobilidade baseada no hidróxeno en Dinamarca, Francia, Alemaña, Islandia, Países Baixos, Noruega, Suecia e Reino Unido. Para logralo propóñense ampliar a frota europea de vehículos propulsados con hidróxeno e establecer nestes países unha rede de estacións de servizo onde repoñer este gas.
Estacións de servizo
Ata a data inauguráronse setenta e sete estacións de recarga de hidróxeno nalgúns dos países obxectivo, e outras corenta e sete inauguraranse en breve. Cincuenta e unha das estacións operativas atópanse en Alemaña. Outro centenar máis abrirá para 2019 en sete zonas metropolitanas e en distintas autovías. O aumento dos VEPC provocará que se creen outras trescentas estacións de recarga adicionais.
"A rede de estacións de servizo de hidróxeno está a crecer rapidamente", indicou Nikolas Iwan presidente de H2 MOBILITY, empresa asociada ao proxecto, nun artigo publicado no sitio web de NGV Global News. "Estamos a inaugurar unha estación de servizo cada dúas semanas; a cantidade de puntos verdes no noso mapa www.h2.live crecerá rapidamente durante os próximos meses".
As estacións de recarga contan con bombas de 700 bares para automóbiles e algunhas delas con surtidor de 350 bares para repoñer autobuses. Os tempos de recarga son de tres a cinco minutos. A cantidade de estacións de servizo de hidróxeno que se espera construír contribuirá enormemente a impulsar a cantidade de VEPC nas estradas de Europa. Para logralo, este proxecto proponse poñer en circulación cincocentos VEPC novos e novecentas furgonetas eléctricas propulsadas con pilas de combustible e con vehicle (extensor de autonomía) para 2022.
Beneficios
O que distingue os VEPC dos automóbiles convencionais é que non xeran emisións de escape daniñas cando se conducen. Son moito máis silenciosos ao non se basear en procesos de combustión nin posuír tantas pezas móbiles. Os VEPC producen menos emisións de carbono que os motores de gasóleo, mesmo aínda que o hidróxeno xerado proceda dunha fonte non renovable como o gas natural. E o que é máis importante, cando a produción de hidróxeno procede de fontes hipocarbónicas, elimínanse por completo as emisións de carbono.
Segundo o sitio web de H2ME, aos condutores de VEPC espéralles "unha condución máis suave e reactiva" en comparación á experimentada con vehículos alimentados con gasolina ou gasóleo. Os VEPC preparados no proxecto teñen normalmente unha autonomía de entre 386 e 700 quilómetros cun depósito cheo, comparable á dos vehículos convencionais.
Os logros de H2ME (Hydrogen Mobility Europe) e H2ME 2 (Hydrogen Mobility Europe 2) tamén se aproveitarán nos países observadores de Bélxica, Luxemburgo e Austria. Cada país aproveitará o aprendido no proxecto para desenvolver as súas propias estratexias de mobilidade baseada no hidróxeno.
(Fonte: Cordis)