Mapa do emprendemento 2018: as startups como aposta de país

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

A startup española deuse conta de que a súa media laranxa é a corporación. É unha das principais conclusións que se saca do 'Mapa do emprendemento 2018', estudo realizado por Spain-Startup South Summit que enxerga datos como que un 80% dos emprendedores ten entre os seus obxectivos prioritarios pechar acordos de negocio cunha corporación (a mesma porcentaxe que persegue xerar visibilidade para a súa startup), mentres que un 72% busca lograr investimento para o proxecto.

"Avanzamos a unha velocidade de vertixe", sinalou durante a presentación do estudo María Benjumea, fundadora de Spain Startup-South Summit, recordando que "nos primeiros pasos de South Summit, e en concreto deste estudo, a convicción de que España era un país emprendedor era máis que dubidosa". Neste sentido, e á vista dos últimos datos, as startups españolas fixéronse maiores: un 66% sobrevive ao primeiro ano e de media, os emprendedores xa sopraron as candeas dos 2,3 anos de idade dos seus proxectos, superando a cifra de 2017, que se situaba en 1,87.

Para Benjumea, isto é sinal de que "esta tendencia demostra que o modelo de innovación aberta se vai asentando no ecosistema español, sobre todo debido a un aumento da demanda de innovación rápida nas corporacións". Tamén se consolidou a startup en temas de negocio, un 17% conta cun EBITDA (cuxas siglas significan 'Beneficios antes de intereses, impostos, depreciación e amortización positivo'), fronte ao 14% que o rexistraban en 2017. E, por outro lado, as startups tamén aumentaron o número de contratacións e crearon equipos máis sólidos, cunha media de sete profesionais no seu equipo, fronte aos seis integrantes observados no informe do ano pasado. Así mesmo, a curto prazo, un 83% de proxectos está a buscar novos membros.

Máis mulleres

Así definiu Benjumea o repunte do emprendemento feminino segundo os datos deste recente 'Mapa do emprendemento'. Por primeira vez, crece a porcentaxe de mulleres fundadoras de startups en España, que se sitúa nun 22% fronte ao 18% de 2017. Ademais, as startups lideradas por mulleres teñen menor índice de fracaso (22% fronte ao 51% de proxectos que teñen homes á fronte) e sobre todo están enfocadas en emprender no sector da educación. "É unha gran noticia que por primeira vez en cinco anos vexamos que as mulleres avanzan no seu camiño emprendedor", celebrou.

Malia ese avance da muller, o retrato robot do emprendedor español responde maioritariamente a un home de 35 anos de media con estudos universitarios (93%) e unha sólida traxectoria profesional, que é emprendedor recorrente, en concreto, un 46% creou xa máis dunha startup. Só un de cada dez emprendedores estaba antes en situación de desemprego, o que demostra a constante dos últimos anos de emprender por oportunidade e non como necesidade para obter un traballo.

De feito, entre os motivos que apuntan os emprendedores para a creación dunha startup, 6 de cada 10 recoñecen que sempre quixeron emprender e un 23% se uniu a un proxecto no que cría. Á hora de poñer en marcha o seu proxecto, os emprendedores en serie téñeno claro: mellor acompañados. Só un 18% de startups ten detrás un único fundador. Un 35% conta con dous fundadores e un 29% foi creado por tres emprendedores.

(Fonte: Innovaspain)