O futuro dos pagos: Pagar pola cara, nin cartóns de crédito nin tampouco efectivo

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

Non hai eventos polo momento

Segundo os expertos, no futuro non se requirirá a presentación física dun medio ou dispositivo algún á hora de realizar un pago. O uso da biometría comeza a explotarse.

A tecnoloxía avanza a unha velocidade de vertixe. Hai 30 anos, era case imposible imaxinar que o teléfono se convertería nun dispositivo intelixente do que se dependería para decenas de accións no día a día. Unha delas son os pagos. Aínda que o pago móbil contactless aínda está en pleno desenvolvemento e ten moita marxe para crecer, xa se mira a un futuro no que non se necesitará nin diñeiro papel, nin cartóns, nin un dispositivo contactless para pagar.

Nun futuro máis próximo, as previsións apuntan a que o pago mediante o dispositivo móbil será a principal tendencia. "O consumidor 3.0 realizará a inmensa maioría das súas xestións comerciais a través do teléfono. En países como Suecia, hoxe en día máis do 90% das transaccións xa se realizan así, incluído o pago do transporte público e as colectas nas igrexas. O diñeiro de papel está chamado a desaparecer", explican desde a escola de negocios ESADE no seu estudo O consumidor en 2030.

De feito, este mesmo informe apunta a que en España se prevé que xa este ano os usuarios de pagos polo móbil case se dupliquen, aumentarán un 48%, respecto de fai só tres anos, en 2016. Isto supón 2,5 millóns de usuarios desta tecnoloxía en 2019. En China, prevese que a finais deste ano máis de 500 millóns de consumidores opten pola modalidade de pago móbil en terminais de punto de venda, é dicir, que usen os seus smartphones para abonar contas en establecementos físicos. Segundo estimacións de Statista, a taxa de penetración destes pagos dixitais en China superará o 35% este ano, sendo así a máis alta do mundo.

"China é unha mostra de que no mundo dos pagos xa houbo unha gran revolución, en menor medida, tamén a está habendo en India... En Europa non se se podemos falar de revolución, pero estamos inmersos nun proceso de transformación moi forte. O efectivo xa foi superado polos cartóns, podemos pagar co teléfono, cun click, coa cara, podemos mandar diñeiro a un amigo desde WhatsApp, en segundos, instantáneo e gratis, cada vez compramos máis usando o comercio electrónico. Ademais, o 70% dos pagos con cartón é contactless. En Londres a maioría dos usuarios paga sen contacto no metro... non nos damos conta pero xa hai un gran cambio", asegura Ignacio Bañón, responsable de Pagos Globais de BBVA.

Biometría

A implementación de sistemas biométricos como forma de pago está moito máis preto do que poida parecer. O feito de empregar factores únicos en cada persoa, como a pegada dactilar, a voz ou o recoñecemento facial, converte á biometría nunha solución de alto rango de seguridade.

En 2018 Visa iniciou un programa piloto dun novo cartón de crédito con Mountain America Credit Union e Bank of Cyprus, na que se utiliza un sensor de pegada dactilar no cartón, ofrecendo unha alternativa ao uso do PIN ou a firma para autenticar os pagos.

Pola súa banda, Mastercard asegurou en 2018 que este ano todos os seus clientes poderán identificarse a través da biometría cando compren ou realicen pagos a través de Mastercard Identity Check.

"O futuro pasa pola adopción de sistemas de pagos invisibles nos que o usuario entra nunha tenda ou restaurante e consome sen ter que pasar por caixa. BBVA xa está a dar pasos importantes neste sentido con sistemas como Selfie & Go. Non haberá máis colas para pagar...", asegura o responsable de Pagos Globais de BBVA.

Selfie & Go púxose en marcha na Cidade BBVA, en Madrid, a mediados de 2018 e permite aos usuarios dos restaurantes da sede do banco pagar as súas consumicións tan só con mirar cara ás cámaras situadas dentro dunhas cabinas xunto ás caixas rexistradoras. O sistema identifica o rostro do cliente -previamente rexistrado no sistema- e realiza automaticamente o cargo no seu cartón para facer efectivo o pago.

Así mesmo, Alibaba implantou nun restaurante de cadea de comida rápida KFC a tecnoloxía Smile to Pay (Sorrí para pagar), pola que o consumidor pousa un par de segundos fronte a unha cámara 3D, indica o seu número de móbil e o pago realízase automaticamente.

(Fonte: Expansión)