Emprendedores co mundo por fronteira: a creación de empresas con vocación internacional é a cara optimista da crise

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

Non hai eventos polo momento
Son a cara alegre da crise. Os emprendedores. Aquelas persoas que teñen en mente unha idea de negocio e pretenden desenvolvela contra vento e marea malia as trabas que ofrece o sistema español, onde crear unha empresa é máis difícil que en Zambia, segundo o informe Doing Business 2013, do Banco Mundial, que asegura que se necesitan 28 días e máis de 10 trámites para conseguilo. Os últimos datos do INE indican que a constitución de sociedades aumenta a ritmos superiores ao 10% respecto a 2012.

"Algo está a cambiar en positivo na economía española", afirma Jaime García-Legaz, secretario de Estado de Comercio do Ministerio de Economía e Competitividade. "Se antes emprender non era nin atractivo nin unha prioridade en España, con esta crise estase a recuperar o protagonismo da figura do emprendedor. Da xenuína figura do emprendedor, ese que crea un proxecto da nada". E non só iso, "agora decatámonos de que as oportunidades non están en España, senón no exterior. O feito de que as exportacións estean a funcionar tan ben, de que máis de 130.000 empresas estean a exportar e de que haxa 12.000 sociedades novas facéndoo este ano é sinal de que xa puxemos o foco fóra das nosas fronteiras", agregaba García-Legaz nun almorzo organizado por El País e patrocinado por Banco Sabadell.

Este cambio ten moito que ver coas empresas de nova creación, cos emprendedores, cuxa vocación dende o punto de partida é internacional, coincidían en sinalar os participantes no acto. "Temos a visión e a ambición de que o terreo de xogo non sexa España, senón o mundo. Aspiramos a ser os mellores, a xogar na Champions League", indica Ana Maiques, fundadora e conselleira delegada de Starlab e Neuroelectrics, cuxa tecnoloxía "totalmente deseñada en España" se utiliza en Europa e Estados Unidos. Ao seu xuízo, ese é o espírito que debe reinar en España, onde existe un complexo de inferioridade, unha falta de confianza nas nosas posibilidades de desenvolver proxectos internacionais punteiros, que impide levalos a efecto. "Se non nos arriscamos como país, quedaremos no mesmo sitio en que estamos", advirte.

Non obstante, as cousas móvense. "Está de moda o emprendemento. De feito, xurdiron moitas aceleradoras e incubadoras de proxectos", sinala o responsable global de Wayra e director en Telefónica Dixital, Gonzalo Martín-Villa, para quen o obxectivo é crear unha rede global de innovación, "posto que son as empresas de nova constitución as que xeran emprego", que permita que non só se pense no Silicon Valley californiano como polo mundial no que se pode emprender. A aceleradora de start-ups de Telefónica recibiu 17.000 solicitudes de apoio a proxectos de negocio este ano.

"Se todos coincidimos co diagnóstico, é que imos no camiño de crear o ecosistema emprendedor que necesitamos, igual que en Silicon Valley, Berlín ou Israel, onde as vontades estaban aliñadas. Para recompoñer o noso PIB necesitamos xente con alma, un bo proxecto e unha boa execución", opina Carlos Ventura, director de banca comercial de Banco Sabadell.

Porque emprender non é unha cuestión de modas pasaxeiras, segundo Piar Manchón, directora xeral e fundadora de Indisys. "Empréndese para cambiar o mundo, para ser executor da realidade en vez de mero espectador. E esa función é moi importante para o avance dun país".

Ventura pon o exemplo de Israel, un modelo no que se está a fixar o Goberno para desenvolver ese ecosistema emprendedor que necesita a economía española para deixar atrás a crise e labrarse un futuro. "Israel investiu 500 millóns de dólares en incubadoras tecnolóxicas. É moito diñeiro. Pero actualmente conseguiu que esa rede de innovación na que empezou a investir nos anos noventa xere o 10% do seu PIB. "Temos que coidar que o curto prazo non nos faga abandonar o medio prazo", advirte.

As liñas marcadas ata agora polo Goberno, que está en proceso de elaboración da Lei do Emprendedor (unha iniciativa que leva máis dun ano de atraso), baséanse en tres eixes, explica Jaime García-Legaz: eliminar trabas á creación de negocios, facilitar o financiamento e asegurar un modelo educativo e de formación conectado coa realidade empresarial.

O ansiado financiamento

Financiamento. Ese é o principal obstáculo co que se atopan os emprendedores á hora de desenvolver os seus proxectos. Así o pon de manifesto a experiencia de Piar Manchón. "En 2003 fundamos a empresa, pero ata 2005 non conseguimos levantar o financiamento para empezar a actividade. Tardamos dous anos e medio. Non obstante, en Estados Unidos púñannos un millón de dólares sobre a mesa en só unha semana se abriamos a nosa sede en Boston, algo que non puidemos facer porque xa nos comprometeramos cos nosos investidores en Sevilla. É a diferenza entre EE UU e España. De dous anos e medio a unha semana", lamenta. Indisys conseguiu o pasado outubro o apoio económico da empresa de capital risco da tecnolóxica estadounidense Intel para expandir o seu negocio de intelixencia artificial polo mundo. Agora vai mudarse a EE UU, dende onde pretende continuar xerando postos de traballo como primeira empresa española apoiada por Intel.

Enrique Tapias, conselleiro delegado e cofundador de PlayTales, coincide. Actualmente a súa empresa vaise a Estados Unidos, a Boston concretamente, en busca de financiamento. "Queremos incorporar un socio financeiro, que en España non atopamos, e por iso imos recorrer ao mercado exterior", asegura este emprendedor o proxecto de desenvolvemento de contidos dixitais enfocados ao mercado infantil do cal arrancou hai case dous anos, tamén en Sevilla. "Dende o principio vimos que tiñamos que saír fóra de España. Que o terreo de xogo é o mundo. De feito, hoxe menos do 35% dos nosos ingresos procede de España", engade Tapias.

Por iso, aprecia Gonzalo Martín-Villa, débese mellorar a fiscalidade dos business angels para que invistan en España. "¿ Que piden os emprendedores para desenvolver os seus proxectos?", preguntaba retoricamente o wayraman no acto. "Que por cada norma nova se supriman dous e que flúa o financiamento".

Os participantes no almorzo concluíron, coa mirada fixada no medio prazo, que fai falta que o emprendemento se integre na educación dos novos españois, de maneira que no futuro as súas aspiracións pasen por desenvolver proxectos en vez de por converterse en funcionarios e que desta forma a figura do empresario se rehabilite na sociedade. Tamén se necesita que a aprendizaxe do inglés se estenda porque é o idioma dos negocios, que van seguir instalados no terreo de xogo internacional, e, por suposto, que haxa unha transferencia entre as investigacións que se desenvolven na Universidade e as empresas. "Porque proxectos como Wayra baséanse no talento, nos bos equipos máis que nas boas ideas. En Silicon Valley fináncianse equipos con talento, non proxectos,", asegura Martín-Villa.

(Fonte: El País)