Aimen participa na creación dun robot colaborativo móbil para a industria da automoción e aeroespacial

Buscar

Susbcrición Newsletter

Introducir e-mail

Arquivo mensual

Vindeiros eventos

O centro tecnolóxico Aimen lánzase á creación dun robot colaborativo para a industria da automoción e aeroespacial nun proxecto europeo. A diferenza principal fronte a outros cobots que existen na actualidade é que este terá a capacidade de moverse de forma autónoma pola planta de fabricación. Con capacidade de carga de entre 10 e 12 quilos, servirá para operar con precisión con delicados satélites e interactuar cos operarios, aos que servirá de apoio.

O futuro dos sectores da automoción e a aeronáutica -ademais de moitas outras- pasa pola transformación cara á coñecida como industria 4.0 nas súas plantas de produción. Os humanos inevitablemente compartirán espazo de traballo con compañeiros de metal, cos que realizarán as súas tarefas cóbado con cóbado. Son os chamados robots colaborativos, ou cobots, que xa empregan algunhas das firmas da automoción en Vigo, como Faurecia ou Benteler, ademais de PSA.

Agora, Aimen decidiu dar un paso máis ao embarcarse nun proxecto europeo que dará unha volta de rosca -nunca mellor dito- a esta idea. E é que o centro tecnolóxico deseñará a arquitectura de control dun cobot que, como aspecto diferencial, será totalmente móbil: dende o brazo antropomórfico ata a plataforma, que non necesitará seguir unha guía ao longo da planta.

Con data de finalización en xaneiro de 2019, o coñecido como proxecto ColRobot conta cun presuposto de 4,3 millóns de euros cofinanciados con axudas do programa marco H2020 da Unión Europea. "Para nós é importante estratexicamente o acceso ao financiamento europeo. A competición é moi dura, só o 10% consegue a subvención", explica Diego Pérez Losada, coordinador en Aimen da iniciativa.

Múltiples utilidades

O cobot está sendo concibido para ter varias utilidades. Unha delas será de "poñer a forza". "Sosterá pezas para a industria aerospacial, é dicir, para o soporte e a automatización na ensamblaxe de satélites", indica o técnico de I+D en Robótica e Control. Ademais de supoñer un "aforro moi importante", Pérez explica que o importante neste sector é que "a manipulación se faga de forma axeitada", xa que un erro podería custar moito á compañía ao tratarse de material moi delicado. "Entran en xogo tamén os procedementos, que teñen que ser moi garantistas", achega o técnico. A máquina será capaz de levantar entre 10 e 12 quilos e o seu radio de acción será variable, en torno a 1,20 ou 1,30 metros e algo máis en altura, ao estar a plataforma.

Por outro lado, o robot tamén se encargará de preparar e entregar os kits de ensamblaxe necesarios para que o operario realice o traballo. Para iso, desprazarase por si só pola planta produtiva, detectando e esquivando os obstáculos que teña ao seu paso, ata chegar ao operario, que poderá interactuar co cobot a través de xestos ou ordes táctiles -retroacción -.

O centro tecnolóxico, ademais do deseño da arquitectura de control, terá unha participación decisiva ao ter que integrar as tecnoloxías desenvolvidas polos demais socios, ademais de programar as tarefas dos robots nos escenarios de demostración contemplados.

Test e participantes

E, ¿como será testado este cobot? Os destinatarios finais deste proxecto serán a empresa automobilística Renault e Thales Alenia. "O máis probable é que existan dous prototipos, un para cada un, moi parecidos entre si", concreta Diego Pérez. No primeiro caso aínda non está claro se se realizará nunha planta da compañía ou en instalacións de desenvolvemento. "Agora estanse a desenvolver tecnoloxías, coas especificacións dos destinatarios, para ver que necesitan. De aí logo sácanse os requisitos que ten que cumprir o robot", engade o técnico.

(Fonte: Faro de Vigo)