WiFi no avión: así funciona o invento que che deixará conectarte en case todos os voos

Buscar

Suscripción Newsletter

Introducir e-mail

Archivo mensual

Próximos Eventos

No hay eventos por el momento

En xuño comezará a funcionar unha nova rede europea que permitirá de conexións de ata 75 megas nos avións que sobrevoen o continente.

O de ter WiFi a 10.000 metros de altura ten, aínda en 2018, tinguiduras que o fan parecer un unicornio. A gran maioría dos que chegaron fixérono con eses bonos gratuítos, minúsculos, que máis que parecer o devandito animal fantástico aseméllanse a un poldro famélico incapaz de soportar nada sobre o seu lombo. As experiencias adoitan resumirse nunha velocidade irrisoria que apenas dá para uns poucos minutos, que nos retrotrae á época dos comezos de internet doméstico. Se pasas por caixa podes estirar a goma de mascar pero facelo, non nos enganemos, sae caro. Moi caro.

Pero, ¿como é posible que 14 anos despois de que Boeing puxese en circulación a primeira aeronave con conexión WiFi sigamos tendo que conformarnos co 'modo avión' na gran parte dos traxectos? Trátase dunha amálgama que inclúen factores económicos e factores técnicos que atrasan a adopción desta tecnoloxía.

Pois ben isto podería cambiar en Europa a partir do próximo verán. ¿Como? Coa posta en xogo da EAN (European Aviation Network). E isto... ¿que é? Pois é unha nova rede deseñada para prover conexión para as comunicacións en pleno voo.

O invento foi obra dun dos principais xogadores do sector dos satélites, a firma británica Inmarsat. O primeiro cliente que fará uso desta nova infraestrutura será o hólding IAG, que aglutina aos seus compatriotas de British Airways así como a Iberia, Air Lingus e a Vueling.

Os responsables do proxecto, no que tamén está involucrado Deustche Telekom, levan poñendo en órbita diferentes satélites dende setembro de 2017. Todo para construír unha rede que prometen será capaz de ofrecer velocidades de descarga de ata 75 megas por segundo. Isto suporía uns algarismos superiores ás conexións das que gozan algúns usuarios na súa casa. Ademais, dende a firma británica aseguran que este sistema está preparado para escalar progresivamente e ser capaz de ofrecer no futuro 4 G.

O WiFi non cae do ceo

Pero aquí o WiFi non cae do ceo. Non unicamente, polo menos. A EAN conta cun bo número de satélites para prover de conectividade os avións pero tamén o fai con antenas situadas en terra. E aquí é onde entra en xogo Deutsche Telekom –a maior teleco teutoa– que recibiu o encargo de despregar, ao longo e ancho de trinta países europeos un total de 300 estacións base, que tiveron que ser especialmente deseñadas para estes fins.

A mecánica que inclúen os mastros -obra á súa vez de Nokia (o xigante das redes, non a Nokia dos móbiles, que é negociado de HDM)- son unha pequena obra de enxeñería capaz de proporcionar sinal a un dispositivo que viaxe no interior dunha cabina que está a 10 quilómetros de altura.

E non hai que esquecer que se moven a 1200 quilómetros por hora. Segundo os responsables de Inmasart este sistema mixto permitirá evitar tamén os problemas de saturación cando hai grandes picos de demanda, con varios voos no ámbito dun grande aeroporto por exemplo.

"Se hai un gran número de conexións, facer uso só de satélites situados a miles de quilómetros é un reto tecnolóxico maiúsculo", aseguraban os responsables de Inmarsat durante a proba feita hai unhas semanas en Barcelona, onde realizaron unha vídeochamada para conectar coa pasaxe dun voo en directo. Este sistema, de antenas situadas en terra firme, xa é utilizado en EE.UU., onde as cifras oficiais estiman que oito de cada dez voos domésticos ou rexionais ofrecen o servizo de WiFi a bordo.

(Fonte: El Confidencial)